Reklamebureauer hævede indtjeningen i 2014

Især de største reklamebureauer blev bedre til at tjene penge i 2014, viser ny brancheanalyse.

De 50 største danske reklamebureauer hævede samlet set indtjeningen med 10 pct. i 2014, skriver Finans.

Reklamebureauernes nettoresultat landede samlet set på 158 mio. kr., viser en brancheanalyse, som Dansk Aktie Analyse har lavet for Finans.

"Der er ingen tvivl om, at markedet går bedre, og samtidig er reklamebureauerne blevet dygtigere til at tjene penge og til at holde omkostningerne nede," siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i brancheforeningen Kreativitet og Kommunikation, til Finans.

Det er især de store reklamebureauer, der står for væksten. 20 af de 50 bureauer har modsat oplevet et fald i resultatet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu