Ny nichebørs vil matche pizzabakker og sponsorer

Ny online markedsplads, Spot-sign.dk, specialiserer sig i auktioner for skæve, alternative nichemedier og sponsorer.

Hvor finder man en sponsor, der vil have sit navn på 150.000 pizza-æsker ? Eller en virksomhed, der er specifikt interesseret i 20 timers bannerflyvning over de sjællandske strande og storbyer i juli 2014 ? Eller en sponsor til Jokerens nye album?

De tre eksempler på alternative annoncepladser findes på den nye online annoncebørs Spot-sign.dk, der går i luften i dag.

Markedspladsen vil skabe en digital auktionsplads for alle slags skæve, alternative nichemedier og sponsorater og give dem bedre afsætningsmuligheder og markedsføring, skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Udgangspunktet er en betragtning om, at disse alternative medier og sponsormuligheder spiller en større rolle i markedsføringsøjemed.

Bag sitet står Jørgen Thor-Jensen og Nicolai Wulff, der begge har erfaring med de digitale annoncemarkeder. 

Spot-sign.dk har desuden indgået alliance med BureauBiz om eksponering af både sitet samt projekter, der søger sponsorer og annoncører.

Handlen foregår efter auktionsprincippet med flere muligheder for fastlåsning af pris, sikring af minimumspris, åbne/lukkede auktioner, ”Køb nu”, auktionssalærer og - gebyrer, affiliatesalg mv.

Foruden de meget alternative eksempler på medier nævnt i indledningen er der også mere generiske medier som blogs, hjemmesider og magasiner på markedspladsen. Ligesom der også er en række projekter og foreninger, der søger sponsorer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu