Coop henter ny kommunikationsdirektør fra Boozt

Salgs- og marketingdirektør i onlineselskabet Boozt.com, der også har erfaring fra TDC og Nent, bliver en del af topledelsen i Coop som ny kommunikations- og marketingdirektør.
Foto: PR/Coop
Foto: PR/Coop

Coop omorganiserer og henter nye kræfter til topledelsen i skikkelse af Dorte Tandrup, der 1. november tiltræder en nyoprettet stilling som direktør for Kunder, Kommunikation og Marketing. Det oplyser Coop i en pressemeddelelse.

Dorte Tandrup kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i netbutikken Boozt.com og har tidligere erfaring fra bl.a. Telmore, TDC og Nordic Entertainment Group (Nent).

Coop ændrer samtidig sin marketingorganisation, så der flyttes ressourcer fra den centrale marketingfunktion ud i kæderne og den centrale afdeling samles med Kundeindsigt og Kommunikation under Dorte Tandrup.

"Med Dorte i spidsen for Kundeindsigt, Kommunikation og Markedsføring vil vi løfte den kundeorienterede kommunikation på alle platforme og sikre den nødvendige koordinering," siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop, i meddelelsen.

Coops hidtidige marketingdirektør Pia Niemann stopper ved udgangen af august til fordel for en anden stilling uden for Coop. Frem til Dorte Tandrups tiltrædelse er senior marketingchef Anne Faber-Faldborg konstitueret som marketingdirektør, fremgår det.

Omorganiseringen ændrer ikke på holdet af marketingchefer for de enkelte kæder, fremgår det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu