SAS har skåret ned på årsaftalerne: Vi ønsker at stå frit

SAS har gjort sit marketingbudget dynamisk, så det både kan gå op og ned i løbet af året. Det betyder bl.a., at selskabet kun i meget begrænset omfang indgår årsaftaler med medierne, fortæller marketingchef.
”Vi har både et budget og vi har et stort omkostningsfokus. Men i modsætning til tidligere, så er budgettet mere vejledende. Det er et udgangspunkt,” siger marketingdirektør i SAS, Kenneth Christiansen. | Foto: PR/SAS
”Vi har både et budget og vi har et stort omkostningsfokus. Men i modsætning til tidligere, så er budgettet mere vejledende. Det er et udgangspunkt,” siger marketingdirektør i SAS, Kenneth Christiansen. | Foto: PR/SAS
Finn Graversen

Kenneth Christiansen er som marketingchef for SAS i Danmark fri for noget, som en del marketingdirektører sikkert også gerne var: budgettets snærende bånd.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu