Forlag køber boglade: "Der ville gå noget bogomsætning tabt, hvis butikken lukker"
Overtagelsen af Arnold Buscks centrale butik i København handler bl.a. om at redde bogomsætning ifølge JP/Politikens Forlag, der også overtager omkring 40 fastansatte og timelønnede medarbejdere og har erhvervet brandet. Planen er dog ikke at blive en stor aktør på detailmarkedet, siger forlagsdirektør.
![Adm. direktør for JP/Politikens Forlag, Lene Juul | Foto: Rasmus Schou](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12153022.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7an2z6jm3fn5pogf5y6.jpg)
Det ligger ikke i kortene, at JP/Politikens Hus skal indtage en større rolle som boghandler gennem fysiske butikker. Sådan lyder det fra Lene Juul, adm. direktør for JP/Politikens Forlag, efter JP/Politikens Hus har meddelt, at selskabet overtager Arnold Busck-navnet og en af kædens største butikker.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.