Forlag køber boglade: "Der ville gå noget bogomsætning tabt, hvis butikken lukker"

Overtagelsen af Arnold Buscks centrale butik i København handler bl.a. om at redde bogomsætning ifølge JP/Politikens Forlag, der også overtager omkring 40 fastansatte og timelønnede medarbejdere og har erhvervet brandet. Planen er dog ikke at blive en stor aktør på detailmarkedet, siger forlagsdirektør.
Adm. direktør for JP/Politikens Forlag, Lene Juul | Foto: Rasmus Schou
Adm. direktør for JP/Politikens Forlag, Lene Juul | Foto: Rasmus Schou

Det ligger ikke i kortene, at JP/Politikens Hus skal indtage en større rolle som boghandler gennem fysiske butikker. Sådan lyder det fra Lene Juul, adm. direktør for JP/Politikens Forlag, efter JP/Politikens Hus har meddelt, at selskabet overtager Arnold Busck-navnet og en af kædens største butikker.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår