Norsk forlag søsætter nordisk offensiv på e-bøger fra København

Tidligere digital forretningsudvikler i Bonnier Publications skal løfte nordisk satstning på e-bøger for det norske forlag Strawberry Publications, der for nylig kom til Danmark. Basen for det nye digitale forlag bliver København.
Foto: Maria Albrechtsen Mortensen/Ritzau Scanpix
Foto: Maria Albrechtsen Mortensen/Ritzau Scanpix

Det norske forlag Strawberry Publishing, der for nylig kom til Danmark, etablerer også et digitalt forlag målrettet det nordiske marked under brandet Strawberry Stories. Det skriver Kulturmonitor.

Som direktør for satsningen på e- og lydbøger har Strawberry hyret Mia Jung, der kommer fra en stilling som digital forretningsudvikler i Bonnier Publications og tidligere har arbejdet med e-bøger og digital markedsføring hos Google.

"Strawberry Stories vil se på Norden som et marked og eksperimentere med digitale formater og nye former for distribution og markedsføring," udtaler nordmanden Petter Stordalen, der ejer størstedelen af Strawberry Publishing, og som senest har trukket overskrifter i danske medier som ny ejer af rejsebureauet Spies.

Ejerkredsen tæller desuden de norske forlæggere Jonas Forsang og Magnus Rønningen.

Ud over Mia Jung har Strawberry Stories hentet Maria Topp til, der har haft ansvar for native-kampagner og digital kunderådgivning i Benjamin Media, som er en del af Bonnier Publications, samt Amanda Vejle, der også kommer fra Bonnier Publications og en stilling som digital konceptudvikler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu