Pressechef og marketingchef forlader Gyldendal

Gyldendal slår stillingerne som pressechef og marketingchef i forlaget sammen i forbindelse med en reorganisering.
Foto: PR foto / Gyldendal
Foto: PR foto / Gyldendal

Efter to år forlader pressechef Henrik Bay Gyldendal Forlag, der også siger farvel til forlagets marketingchef gennem det seneste år, Loa Brix. Det skriver Kulturmonitor.

Ifølge Gyldendals kommercielle direktør, Karen Bender, skyldes ændringen et strategiskifte, der også betyder, at de to stillinger i forlaget skal slås sammen.

"Det er noget, vi har haft en dialog omkring i et stykke tid, og det udspringer af, at vi for omkring en måned siden reorganiserede alt salg i Gyldendal og opdelte os i to afdelinger. En der hedder B2B, og en der hedder B2C. Baggrunden for det er, at vi bliver nødt til at have mere fokus på vores marked og vores kunder. Både kunder som boghandlere og lignende og så nyere forretningsmodeller såsom Saxo – måske også nogle nye på det marked. Vi er nødt til at være meget skarpe på dem," siger Karen Bender til Kulturmonitor.

Hun uddyber, at hun ønsker at bringe presse og marketing tættere sammen for at skabe relevant indhold og omtale på tværs af kanaler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu