Fynske Medier opruster på tryksager
![](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5234545.ece/ALTERNATES/schema-16_9/fynske%2520medier.jpg)
Med opkøbet af den grafiske virksomhed Print og Co., håber Fynske medier at kunne udvide ordrebogen med trykopgaver for store danske virksomheder.
Nyheden om opkøbet af den Odense-baserede virksomhed, der lokalt er kendt som EuroPrint, kom i går, og Fynske Medier oplyser i en meddelelse, at man har store forventninger til nyerhvervelsen.
"Med købet af Europrint har vi tilført vores koncern et forretningsområde og nye kompetencer, som komplementerer og styrker vore øvrige virksomheder, herunder detKoncept og GraphicCo. Det er er afgørende i en branche, hvor konkurrencen er meget hård," siger Jesper Rosener, der er administrerende direktør i mediekoncernen.
Jyske Medier falder på toplinjen efter frasalg
I meddelelsen fremgår det, at Europrint leverer tryksager for en række dagligvarebutikker, gør det selv-kæder og isenkræmmere som Kop og Kande, XL-byg, Plantorama og Coop. Europrint er en såkaldt grafisk broker-virksomhed, og formidler dermed også kontakt mellem kunderne i Danmark og trykkerier rundt omkring i Europa. Virksomheden er 22 år gammel og ejet af Ulric Helgens, der også bliver siddende som selskabets administrerende direktør.
Fynske Medier lancerer erhvervsavis
Print og Co. har siden 2010 forbedret nettoresultatet støt til at ligge på 1,4 mio. kr. i regnskabsåret 2012/2013. Virksomhedens egenkapital lå samme år på 4,1 mio. kr., og man havde samlede gældsforpligtelser for 7,7 mio.
"Jeg ser positivt på fremtiden og glæder mig til at være en del af en stor mediekoncern. Vi glæder os til at vise vores udviklingspotentiale og er sikre på, at vore kunder vil opleve nye produktmuligheder som følge af det nye familieskab," siger Ulrik Helgens til fyens.dk.
Relaterede artikler
Fynske: Fyens.dk bør få mediestøtte
For abonnenter