Aftonbladet går ind på klassisk tv-marked

Den Schibsted-ejede avis har fået sendetilladelse på traditionelt tv og udvider dermed tv-forretningen, der hidtil har været online baseret.

Den svenske avis Aftonbladet, der er en del af den store, norske mediekoncern Schibsted, vil fremover også sende flow-tv i Sverige. Det skriver Resume.se.

De svenske radio- og tv-myndigheder har netop tildelt sendetillladelser for de næste seks år, og her er Aftonbladet TV, der hidtil har været baseret på nettet, blandt de nationale medier, der har fået ja.

"Det åbner op for spændende muligheder for Aftonbladet TV's videre udvikling . Aftonbladet TV er et succesfuldt online initiativ, og vi ser lineær distribution (flow-tv) som et supplement," siger chefredaktør og adm. direktør for Aftonbladet, Jan Helin, til Resume.

Aftonbladet har tidligere uden succes haft fingrene i klassisk tv med kanalen TV7, skriver Resume, men tror nu på, at udgangspunktet er mere gunstigt nu i kraft af erfaringerne og afsættet i Aftonbladet TV online.

Sendetilladelsen gælder fra i dag, men Aftonbladet har endnu ikke sat dato på, hvornår den nye tv-kanal går i luften.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu