Annoncesalg falder 13 pct. i Berlingske

Spareindgreb modsvarer et fald i Berlingske Medias annonce- og bladsalg. Mecoms danske arm hæver driftsresultatet marginalt i årets første kvartal. 

[fakta] Berlingske Media så annonceomsætningen falde 13 pct. i årets første kvartal, sammenlignet med samme periode i 2012. Samtidig faldt bladsalget 5 pct., primært på grund af et dalende løssalg af BT.

Det melder Berlingske Medias ejer, Mecom Group, i kvartalsregnskabet, der er offentliggjort i dag.

Effekterne af de sparerunder, der blev gennemført i løbet af 2012, betyder dog, at Berlingske Media kommer gennem årets første tre måneder med et driftsregnskab (ebitda), der er "marginalt højere" end samme periode sidste år.

Berlingske Media gennemgik sidste år to omfattende sparerunder på koncernniveau samt en separat sparerunde i Århus Stiftstidende. I alt blev 200 årsværk skåret væk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår