Annoncesalg falder 13 pct. i Berlingske
![](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5361519.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Berlingske%2520klar.jpg)
[fakta] Berlingske Media så annonceomsætningen falde 13 pct. i årets første kvartal, sammenlignet med samme periode i 2012. Samtidig faldt bladsalget 5 pct., primært på grund af et dalende løssalg af BT.
Det melder Berlingske Medias ejer, Mecom Group, i kvartalsregnskabet, der er offentliggjort i dag.
Effekterne af de sparerunder, der blev gennemført i løbet af 2012, betyder dog, at Berlingske Media kommer gennem årets første tre måneder med et driftsregnskab (ebitda), der er "marginalt højere" end samme periode sidste år.
Berlingske Media gennemgik sidste år to omfattende sparerunder på koncernniveau samt en separat sparerunde i Århus Stiftstidende. I alt blev 200 årsværk skåret væk.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Mecom venter voldsomt resultat-fald
For abonnenter