Berlingske: Også annonce- og løssalgstørke i 2013

Ifølge Lisbeth Knudsen vil presset på annoncemarkedet fortsætte ind i 2013 for Berlingske Media, som også bliver ramt på løssalget for især BT.
Thomas Bo Christensen

Da Mecom i morges fremlagde selskabets forventninger til årsregnskabet, var det både med meldingen om et bredt fald i omsætningen og annonceomsætningen på henholdsvis ni og 17 procent for 2012.

Samtidig lagde selskabet vægt på, at annoncemarkederne fortsat vil være presset i 2013, og udpegede specifikt markederne i Polen og Danmark som steder, hvor man forventede en fortsat nedgang i avisløssalget.

Koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, vil på grund af børsregler ikke sige noget om forventningerne til den danske del af regnskabet for 2012, men hun deler forudsigelserne om 2013:

”Det er jo ikke nogen hemmelighed, det danske annoncemarked har været under pres i 2012 og i særdeleshed i andet halvår, og vi har også en forventning om, at presset fortsætter i 2013,” lyder det fra chefen i Berlingske Media, der i tredje kvartal af 2012 oplevede et samlet fald i annonceomsætning på 18 pct. i forhold til samme periode året før.

”Og når det gælder tabloidaviser, så har BT og Ekstra Bladet begge udfordringer på løssalget, fordi markedsstrukturen ændrer sig. Det har vi en masse planer for, hvordan vi skal dæmme op for på BT i 2013, men vi gør også opmærksom på, at løssalgsmarkedet er under pres over alt i verden,” lyder det fra Lisbeth Knudsen, der fortæller, at salgsinitiativerne for BT vil komme løbende henover 2013.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu