IUM: Tiltrængt make-over for B.T.

I begyndelsen af 2011 blev Berlingske relanceret, og nu kommer turen  til B.T., som får nyt look og redaktionelt fokus 28. marts. Det er tiltrængt, mener man på mediabureauet IUM.
MediaWatch

I begyndelsen af 2011 blev Berlingske relanceret, og nu kommer turen  til B.T., som får nyt look og redaktionelt fokus 28. marts. Det er tiltrængt, mener man på mediabureauet IUM.

"Behovet for en relancering er i den grad tiltrængt for B.T. Avisen har siden 2007 mistet 36 pct. af deres hverdagslæsere, og kigger man på de seneste aktualitetstal, er læsertallene i hverdagene faldet med 23 pct. siden februar sidste år," lyder det på IUM-bloggen Frontbox.dk.

Blandt ændringerne er, at B.T. skal have flere nyheder og mere substans. På den grafiske side, stryger avisen punktummerne i logoet og ændre skrifttypen lidt. Bt.dk bliver ligeledes relanceret. Det kan måske åbne døren for nye typer annoncører, mener IUM.

"Da vi fokuserer på avisens læsertal, redaktionelle indhold og kommercielle annoncemuligheder, er vi spændte på at se, om det nye B.T. formår at tiltrække mere seriøse annoncører, som hidtil ikke har ønsket at være tilstede i B.T.," skriver IUM.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu