Oplag: JP og Berlingske på søndagsnedtur

I løbet af et år er Berlingskes oplag på søndage stort set kun dalet. Det samme kan siges om Jyllands-Posten trods et peak i november og december.
MediaWatch

Søndagsoplaget for de tre morgenaviser peger den forkerte vej for både Jyllands-Posten, der gik 13 pct. tilbage i januar, og Berlingske med et fald på 7,4 pct.

Oplagstallene er ikke en enlig svale for de to aviser, der fra januar 2011 til januar 2012 fremviste stort set nedadgående kurver. Selv om Jyllands-Postens søndagsoplag fik et boost i slutningen af 2011, faldt det igen i januar i år til ca. 125.350, mens Berlingskes søndagsoplag lå på ca.108.100.

JP var derfor kun et mulehår fra Politikens søndagsoplag i januar, der nåede op på 124.560 eksemplarer.

Oplags-duksen Politikens kurve var generelt langt pænere end konkurrenternes fra januar 2011 til januar i år, hvor den, bortset fra et fælt sommerdyk i juli, var på stabil og til tider svagt stigende kurs.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu