Børsen dropper dagligt kulturstof på print

Kulturstoffet er stærkt neddroclet i Børsens papirudgave, men lever på Ipad. Det skyldes læsernes behov, siger ansv. chefredaktør Anders Krab-Johansen.
Tine Brødegaard Hansen

Børsen har sendt de daglige kulturnyheder bag betalingstremmer i avisens Ipad-udgave. De har hidtil huseret på avisens bagside samt på avisens fire sidste sider.

"Vi kunne se, at der dagligt var stor efterspørgsel efter kernenyhedsstoffet og det analystiske stof, men tillægsstof var der mest efterspørgsel på sidst på ugen. Derfor har vi koncentreret kulturdækningen til om torsdagen og fredagen, hvor vores læseres kulturforbrug ligger," siger ansv. chefredaktør for Børsen Anders Krab-Johansen.

I stedet bliver der satser på sundhed, it og medier på bagsiden af Børsen fra mandag til onsdag.

Samtidig bliver der færre anmeldelser, men bortset fra anmelderkorpset er den journalistiske bemanding intakt.

"Vores dækning bliver mere journalistisk båret og mindre anmelderbåret," siger Anders Krab-Johansen og tilføjer:

"Vi har opbygget nogle ret stærke kompetencer inden for kulturnyheder, og dem vil vi give til vores kunder på Ipad bag password om aftenen, så der er noget ekstra stof på de digitale platforme."

De redaktionelle ændringer betyder også en større satsning på debatstof i Børsen, som blandt andre Michael Kristiansen skal levere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu