MetroXpress' underskud skrumper

Underskuddet i MetroXpress A/S er reduceret til to mio. kr. i tredje kvartal sammenlignet med samme tid sidste år, selv om nettoomsætningen faldt med 12 pct.
MediaWatch

MetroXpress A/S' underskud på 3,2 mio. kr. i tredje kvartal sidste år er faldet til et underskud på 2 mio. kr. i det seneste kvartal. Det skriver selskabet, der udgiver MetroXpress og 24timer i en pressemeddelelse.

Lige som for tidligere kvartalsregnskaber i år er det primært besparelser, der tillægges æren for det forbedrede resultat.

Annoncesalget for de to gratisaviser er for første gang i flere år vokset med tre pct. i tredje kvartal sammenlignet med samme tid året før. Den samlede nettoomsætning lå i trejde kvartal på ca. 42. mio. kr. Eksklusiv distributionsstøtten giver det et fald på 12. pct. sammenlignet med samme tid sidste år på grund af "ophør af eksterne salgsaftaler", oplyser MetroXpress A/S.

Tredje kvartal der dækker juli til september er traditionelt det dårligste for gratisaviserne, fordi de ikke udkommer i juli måned.

Ser man på årets tre kvartaler samlet er MetroXpress A/S' resultat forbedret med cirka 5,7 mio. kr. til et mindre overskud, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

MetroXpress A/S skal til at iværksætte en vækstplan, der skal øge oplaget for 24timer og MetroXpress.

Moderselskabet Metro International regner fortsat med overskud i 2010.


- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu