DAF: Fusionerede aviser er et godt tilbud

Dansk Annoncørforening er hverken overrasket, ophidset eller særlig begejstrede over dagens tophistorie, Metros opkøb af 24timer."Jeg har tidligere forudset, at der kun vil være én gratisavis tilbage på markedet, når røgen letter, og det var ikke 24timer, jeg satsede på ved en lejlighed," siger direktør Otto B. Christiansen. Han tror stadig, at det er Nyhedsavisen der vil stå tilbage.
MediaWatch

Dansk Annoncørforening er hverken overrasket, ophidset eller særlig begejstrede over dagens tophistorie, Metros opkøb af 24timer.

"Jeg har tidligere forudset, at der kun vil være én gratisavis tilbage på markedet, når røgen letter, og det var ikke 24timer, jeg satsede på ved en lejlighed," siger direktør Otto B. Christiansen. Han tror stadig, at det er Nyhedsavisen der vil stå tilbage.

Dagens begivenheder får ikke ham til at hoppe i stolen. Han noterer sig, at JP/Politiken slipper af med 24timer på en mere elegant og bekvem måde, end at lukke den selv, og fyre folk.

Som en stribe andre, der har udtalt til MediaWatch, hælder han også til, at 24timer er lukket om maks. seks måneder.

Man kan dog også se hele sagen fra den anden vinkel.

"Den anden vinkel er jo, at der i MetroXpress/24timer skabes en kæmpe med høj dækning, der betyder at annoncører helt kan glide udenom Jyllands-Posten og Politiken."

Nærmest er udviklingen ganske gunstig for annoncørerne.

"Ingen tvivl om at DAFs medlemmer ser positivt på, at Metro/24timer vil udbyde dækningspakker med en mio. læsere dagligt. Det er jo oppe på tv-niveau, men til en pris, der er meget forhandlingsvillig," siger Otto B. Christiansen med henvisning til, at annoncørerne uden problemer kan forhandle sig frem til lave priser på alle gratisaviser.

"Det vil vi fortsat kunne, så længe der er konkurrence med flere aviser i markedet"

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu