Stig Ørskov: "Sammenlignet med kandidater, vi selv har hevet fat i, og som har henvendt sig til os, skiller Marchen sig faktisk ud. Hun er suverænt stærk på alle de vigtige områder"
Det første, største og primære mål for ny JP-chef står soleklart, fortæller Stig Ørskov. Det digitale indholdssalg skal løftes. Og koncernchefen ser Marchen Neel Gjertsen som den bedste til dét job.
Det tog JP/Politikens Hus fem måneder med hjælp fra både eksternt rekrutteringsbureau og banner på siden af bygningen at finde den nye ansv. chefredaktør til Jyllands-Posten, selvom den bedste kandidat til jobbet i sidste ende var kvinden, der stod lige foran koncernledelsen i skikkelse af den allerede konstituerede chefredaktør.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.