Ministersvar understreger lukningsfare for ugeaviser ved indførelse af "ja tak"-ordning
Erhvervsministeriet skønner, at det vil koste landets gratis ugeaviser op til 520 mio. kr. i ekstra distributionsomkostninger, hvis man udfaser adresseløs omdeling af reklamer. Det vil udhule fordele i ugeavispulje ifølge Danske Medier.
![Foto: Thomas Borberg](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14469919.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7n23esjd7s9qbqdl90d.jpg)
Der skal findes 350-520 mio. kr. i ugeavisudbyderes budgetter, hvis deres printudgivelser fortsat skal lande i læsernes postkasser efter indførelsen af en såkaldt ”ja tak”-ordning på adresseløse reklamer, som partiet SF har foreslået.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.