Tysk mediekæmpe så resultatfald i 2020 - venter vækst i 2021

Mediekoncernen Axel Springer har noteret tab på både top- og bundlinje i pandemiåret 2020, men forventer at kunne præsentere en tocifret vækst i annoncesalg for 2021 primært som følge af stigende efterspørgsel på digital annoncering.
Foto: Christoph Soeder/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Christoph Soeder/AP/Ritzau Scanpix

Det tyske medieselskab Axel Springers omsætning faldt med næsten fem pct. i 2020 til 2,97 mia. euro, ca. 22 mia. kr., mens driftsresultatet (ebitda), landede på 653,8 mio. euro, 4,8 mia. kr. - et tab på 13 pct. fra 2019.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu