Tysk mediekæmpe så resultatfald i 2020 - venter vækst i 2021
Mediekoncernen Axel Springer har noteret tab på både top- og bundlinje i pandemiåret 2020, men forventer at kunne præsentere en tocifret vækst i annoncesalg for 2021 primært som følge af stigende efterspørgsel på digital annoncering.
![Foto: Christoph Soeder/AP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13579077.ece/ALTERNATES/schema-16_9/21292456553872-1920x1081we.jpg)
Det tyske medieselskab Axel Springers omsætning faldt med næsten fem pct. i 2020 til 2,97 mia. euro, ca. 22 mia. kr., mens driftsresultatet (ebitda), landede på 653,8 mio. euro, 4,8 mia. kr. - et tab på 13 pct. fra 2019.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Axel Springer vil købe Politico
For abonnenter