Nordjyske-boss: Lokalmedier skal selv tage ansvar for digital omstilling
![Foto: Stine Bidstrup/ERH](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13409866.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7i5u6a75wjbcqsh1axz.jpg)
Mens politikerne bør tilgodese lokal- og regionalmedier med højere økonomisk støtte og strengere reguleing af techkoncerner for at undgå såkaldte nyhedsørkener, må medierne også selv sørge for at omlægge deres forretning i tråd med brugernes nye behov. Sådan lyder det fra Karl Erik Stougaard, chefredaktør for Det Nordjyske Mediehus, i et debatindlæg på Altinget.
En stor del af den opgave ligger ifølge chefredaktøren i at analysere kundernes behov for digitale formater og nicheudgivelser inden for fx erhvervsstof, der har særlig relevans i lokalområdet.
"Som lokale og regionale medier kommer vi kun i kontakt med de nye målgrupper, hvis vi forstår deres behov og forventninger til os," skriver Karl Erik Stougaard i Altinget.