Medier kan igen måle onlinetrafik uden cookie-samtykke

Erhvervsstyrelsen har meddelt, den ikke længere vil føre kontrol af, hvorvidt brugere giver samtykke til cookies, når de bruges i forbindelse med måling af onlinetrafik. Det vækker glæde hos Danske Medier Research.
Foto: PR/Danske Medier
Foto: PR/Danske Medier

Fremadrettet vil Erhvervsstyrelsen ikke prioritere at håndhæve krav om indhentelse af samtykke fra besøgende på hjemmesider, før der må sættes en cookie til bl.a. at tælle, at vedkommende har lagt vejen forbi hjemmesiden. Det meddelte styrelsen fredag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu