Medier kan igen måle onlinetrafik uden cookie-samtykke
Erhvervsstyrelsen har meddelt, den ikke længere vil føre kontrol af, hvorvidt brugere giver samtykke til cookies, når de bruges i forbindelse med måling af onlinetrafik. Det vækker glæde hos Danske Medier Research.
![Foto: PR/Danske Medier](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13380172.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7i0s4oh11smgvq6yc39.jpg)
Fremadrettet vil Erhvervsstyrelsen ikke prioritere at håndhæve krav om indhentelse af samtykke fra besøgende på hjemmesider, før der må sættes en cookie til bl.a. at tælle, at vedkommende har lagt vejen forbi hjemmesiden. Det meddelte styrelsen fredag.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Bold.dk bliver igen en del af officiel trafikmåling
For abonnenter
Her er Mediedanmarks største trafikmotorer på nettet
For abonnenter