Lokalaviser kæmper med trægt annoncemarked efter genåbning
Trods genåbningen er annoncesalget langt fra normaliseret, siger mediechefer fra flere regionale mediehuse, efter Bornholms Tidende har måttet skære til. Flere håber på en ny medieaftale snarligt, men holder foreløbig sparekniven i skuffen.
![Foto: PR/Herning Folkeblad/301019434](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13309389.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7ho2hz7imd0xff98n4p.jpg)
Udsigten til færre annoncekroner i kassen og sivende abonnementsindtægter fik i sidste uge Bornholms Tidende til at sætte gang i en sparerunde, der skal skære 4,5 mio. kr. af omkostningerne - heraf skal godt 2 mio. kr. bruges til digitale investeringer.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.