Chefredaktør hos Jysk Fynske Medier: "Vi bruger data til at lede os på rette vej"
Minitema: Datadrevet journalistik. Jysk Fynske Medier har udviklet egen point-score ud fra flere forskellige data-parametre bl.a. for at måle og fremme produktionen af indhold, der skaber loyalitet og konverteringer. Det er en løbende og ikke nødvendigvis problemfri proces, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier.
!["Vi skal blive hurtigere til at omsætte det, vi ser i ændret adfærd til vores produktion af indhold - altså en hurtigere reaktionstid," siger digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier, Jørn Broch om arbejdet med at lænde sig op af brugerdata i den redaktionelle proces. | Foto: CHRESTEN BERGH](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13154232.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7gti0ymowhz1hymvb3fk.jpg)
Af STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
Datadrevet journalistik er et markant paradigmeskifte i forhold til de flere hundrede år forinden, hvor beslutninger om nyhedskriterier primært blev truffet på baggrund af personlig erfaring og kompetencer, og det er en klar opgradering, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier:
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.