Rapport: Danskernes tillid til nyhedsmedierne er steget - digital brugerbetaling er uændret

Coronakrisen i 2020 fik tilliden til nyhedsmedierne til at vokse, viser Reuters Digital News Report. Det gælder ikke mindst i Danmark, men vi halter stadig bagefter nabolandene, når det gælder digitale nyhedsabonnenter.
Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix
Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Ritzau Scanpix

Nyhedsmedierne blev i kriseåret 2020 et centralt holdepunkt for danskerne i søgningen på information og nyheder om coronapandemien. Det forhøjede nyhedsforbrug blev ledsaget af en stigning i tilliden til nyhedsmedierne, viser Reuters Digital News Report 2021.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu