JP/Politikens Hus opnåede højeste kvartalsvækst i 10 år

Trods coronakrisen har taget toppen af annoncemarkedet, er JP/Politikens Hus kommet ud af årets første kvartal med et omsætningshop på mere end 15 pct. fra sidste år.
Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix
Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix

JP/Politikens Hus har løftet salget af journalistisk indhold og bøger i en sådan grad, at det helt kompenserer for annoncefaldet udløst af bl.a. coronakrisen, og mediekoncernen har lukket 1. kvartal med højeste vækst i et årti. Det skriver Finans.

Omsætningen steg med 15 pct. i årets første kvartal sammenholdt med samme periode i 2020 og en stigning på 25 pct. sammenlignet med 2019.

"Det viser, at vores indholdssalg, bogsalg og distribution er i rigtig god gænge, for der er tale om en organisk vækst, så det er drevet af den eksisterende forretning," siger Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, til Jyllands-Posten.

Et væksttempo i samme gear forventer Stig Ørskov ikke nødvendigvis, men han regner med, at coronakrisens positive effekt på forbruget af nyhedsmedier vil være langvarig.

Disclaimer: MediaWatch er en del af Watch Medier under JP/Politikens Hus, men har redaktionel frihed til at dække JP/Politikens Hus som alle andre medievirksomheder. Medarbejderne på MediaWatch deltager ikke i orienterende medarbejdermøder i JP/Politikens Hus.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu