JP/Politikens Hus opnåede højeste kvartalsvækst i 10 år
![Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12917720.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7fg527u74v415qqjs2xi.jpg)
JP/Politikens Hus har løftet salget af journalistisk indhold og bøger i en sådan grad, at det helt kompenserer for annoncefaldet udløst af bl.a. coronakrisen, og mediekoncernen har lukket 1. kvartal med højeste vækst i et årti. Det skriver Finans.
Omsætningen steg med 15 pct. i årets første kvartal sammenholdt med samme periode i 2020 og en stigning på 25 pct. sammenlignet med 2019.
"Det viser, at vores indholdssalg, bogsalg og distribution er i rigtig god gænge, for der er tale om en organisk vækst, så det er drevet af den eksisterende forretning," siger Stig Ørskov, adm. direktør for JP/Politikens Hus, til Jyllands-Posten.
Et væksttempo i samme gear forventer Stig Ørskov ikke nødvendigvis, men han regner med, at coronakrisens positive effekt på forbruget af nyhedsmedier vil være langvarig.
Disclaimer: MediaWatch er en del af Watch Medier under JP/Politikens Hus, men har redaktionel frihed til at dække JP/Politikens Hus som alle andre medievirksomheder. Medarbejderne på MediaWatch deltager ikke i orienterende medarbejdermøder i JP/Politikens Hus.