North Media deler forretningen op i to områder og lancerer 2023-mål

I forbindelse med sit årsregnskab lancerer North Media nu planer om at samle aktiviteter i to områder og fremlægger samtidig mere langsigtede ambitioner frem til 2023.
"Vi ser et spændende vækstpotentiale for Digital Services virksomhederne," udtaler Kåre Wigh, ordførende direktør og finansdirektør i North Media, i meldingen. | Foto: PR/North Media
"Vi ser et spændende vækstpotentiale for Digital Services virksomhederne," udtaler Kåre Wigh, ordførende direktør og finansdirektør i North Media, i meldingen. | Foto: PR/North Media
af ritzau finans

North Media har i forbindelse med årsregnskabet for 2020 præsenteret en ny struktur i sin forretning, der deles op i to hovedområder, samtidig med at mediekoncernen fremlægger mere langsigtede ambitioner frem til 2023.

Det fremgår af regnskabet for 2020.

North Media vil som koncern sigte efter en organisk vækst på 3 pct. om året, mens overskudsgraden skal være i 24 pct. I 2020 var den på 23 pct.

Desuden vil koncernen i perioden købe op eller investere for 200 mio. kr., og kan selskabet indfrie ambitionerne, vil det hvert år udbetale 5 kr. i udbytte.

North Medias fire forretninger lægges i to forskellige områder. Hovedaktiviteten i FK Distribution vil fremover være i området "Last Mile", men Boligportal, Ofir og Bekey vil høre hjemme i "Digital Services".

For Last Mile er det målet, at nå en omsætning i 2023 som i 2021, hvor der er lovet 840-870 mio. kr., mens overskudsgraden skal ligge på 24 pct.

I Digital Services ses en årlig vækst på 20 pct. før opkøb, og overskudsgraden ses være stigende frem til 2023 til 25 pct.

"Vi ser et spændende vækstpotentiale for Digital Services virksomhederne," udtaler Kåre Wigh, ordførende direktør og finansdirektør i North Media, i meldingen.

"Under de senere års fokusering af North Media har vi styrket de digitale platforme og etableret stærk infrastruktur, så virksomhederne nu er klar til skalering i Danmark og senere også gerne internationalt," lyder det.

"Vækstvirksomhederne suppleres af valuevirksomheden FK Distribution, som med sin avancerede logistikplatform vil fortsætte med at styrke kerneforretningen og udvikle nye services, herunder udvikle samarbejdet med Deutsche Post og potentielt også pakke for andre kunder i nærmarkederne."

North Media skifter ud på formandsposten

North Media oplevede indtjeningsfremgang trods manglende vækst i 2020 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu