Aviser vil søge annoncekompensation: Coronakrisen vil have effekt lang tid frem

Mens Ekstra Bladet takker nej for at værne om uafhængighed, vil andre aviser søge statens kompensation for annoncetab under coronakrisen. "Det er indlysende, at en politisk nedlukning, som den vi så i foråret, også påvirker os," lyder det bl.a.
Foto: Sisse Dupont/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Sisse Dupont/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
AF ASTRID STURLASON, LOUISE RESEKE

Når medierne 2. november har deadline for at søge statslig kompensation for tabte annoncekroner under forårets nedlukning, ligger der ikke en ansøgning fra Ekstra Bladet i bunken. Sådan lød det søndag fra ansv. chefredaktør Poul Madsen med henvisning til, at avisen vil værne om sin uafhængighed og godt kan klare sig uden de 10,4 mio. kr., avisen ellers ville være berettiget til.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu