North Media om frasalg: Prisen afspejler presset avismarked

Salget af samtlige avistitler under North Media kom først i stand under forhandlingerne med Jysk Fynske Medier, siger koncerndirektør, som forventer, at frasalget vil forbedre driften med ca. 15 mio. kr. i år.
Kåre Stausø Wigh, ordførende koncerndirektør, North Media. | Foto: PR/North Media
Kåre Stausø Wigh, ordførende koncerndirektør, North Media. | Foto: PR/North Media

I første omgang var det alene Helsingør Dagblad, som North Media besluttede at trække stikke på fra udgangen af april, medmindre der blev fundet en køber inden. Men tidligere mandag stod det klart, at North Media skiller sig af med ikke kun det nordsjællandske dagblad, men også de øvrige avistitler i North Medias portefølje. Alle aktiviteterne overtages af Jysk Fynske Medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu