New York Times' nye robot forudser artiklers potentiale på sociale medier

Den amerikanske avis har skabt en robot, der analyserer, hvilke artikler der vil trække mest engagement fra brugerne på Facebook og Twitter - og tilpasser budgettet til promovering på de sociale medier ud fra dette.
Foto: JOHANNA GERON/Ritzau Scanpix
Foto: JOHANNA GERON/Ritzau Scanpix

I stedet for at kaste penge efter at fremhæve artikler på de sociale medier mere eller mindre i blinde uden at vide, om historierne også vil tiltrække opmærksomhed fra brugerne, har New York Times udviklet en robot, der udvælger, hvilke artikler det kan betale sig at promovere på Facebook og Twitter – og hvilke, det ikke kan. Det skriver Digiday.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu