Disney: Penetration skal op på 50 procent

MediaWatch

Disney styrker sin tilstedeværelse på det danske tv-marked med stigende penetration til hovedbrandet og en ny tredje kanal næste år. Disney Channel har forbedret sin distribution i Danmark, efter kanalen blev lanceret den 1. august på Canal Digital, Viasat og TDC Kabel. Dermed er kanalen blevet tilgængelig for mere end én million danske husholdninger. "Efter lanceringen når Disney Channel ud til ca. 40 procent af alle danske husstande. Det er vi meget stolte af, efter blot at have eksisteret i to et halvt år. Vores mål er dog at ekspandere yderligere, så vi når ud til 50 % af alle danske hjem indenfor de næste år", siger Casper Bjørner, marketingdirektør Disney Channel Scandinavia til MediaWatch. "Vi planlægger også at ekspandere vores kanaludbud i Danmark i nærmeste fremtid. Udover Disney Channel og vores nye Toon Disney - lancerer vi en tredje kanal, Playhouse Disney, i 2006. Playhouse Disney vil være den eneste kanal, der direkte henvender sig til små børn i alderen 2-5 år", siger Casper Bjørner. Disney Channel har for nylig knobskudt med Toon Disney. Fladen rummer de klassiske tegnefilm og serier som Anders And, Mickey Mouse og Fedtmule samt nyere serier såsom Lilo & Stitch og Hercules - alle med dansk tale. Disney lægger vægt på, at man udsender såkaldt "sikre" kanaler, som man kan lade sine børn se.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også