Indvandrere ser kommercielt tv i Norge

MediaWatch

Dermed bliver NRK og norsk TV 2 taberne i kampen om indvandrernes gunst, skriver Nrk.no.

Ifølge en ny undersøgelse om mediebrug blandt indvandrere lavet af norsk Gallup i samarbejde med NRK og Mediebedriftenes Landsforening, foretrækker indvandrerne at se de kommercielle tv-kanaler som TV3, TV Norge samt de udenlandske tv-kanaler.

Specielt den amerikanske tv-serie "Glamour" ligger i høj kurs blandt indvandrerne.

Desuden viser undersøgelsen, at radio-lytning ikke er indvandrernes store hobby, faktisk lytter de i meget lille grad til radio-programmer.

Til gengæld er de mere på internettet end den øvrige norske befolkning.

I undersøgelsen indgik indvandrere, som taler norsk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også