Medie: Amerikansk supermarked barsler med konkurrent til Netflix

Wallmart udforsker mulighederne for at lancere sin egen streamingtjeneste, som skal tilbyde programmer rettet mod Mellemamerika, fortæller kilder tæt på sagen til Wall Street Journal.

Foto: Scanpix Ritzau/Reuters/Mike Blake
Foto: Scanpix Ritzau/Reuters/Mike Blake

Den store detailvirksomhed Wallmart planlægger ifølge kilder tæt på sagen at lave sin egen streamingtjeneste, som skal kunne konkurrere med Netflix og Amazon ved at producere programmer, som specifikt er rettet mod Mellemamerika. Det skriver Wall Street Journal.

Planlægningen er fortsat i de tidlige stadier, og Wallmart har ikke vendt tomlen endeligt op endnu, lyder det ifølge kilderne til avisen.

Detailvirksomhedens potentielle streamingtjeneste vil blive lanceret med et lavere prisniveau for abonnenter sammenlignet med sine konkurrenter, og Wallmart arbejder sammen med tv-veteranen Mark Greenberg om at få tjenesten op at stå, skriver Wall Street Journal.

Han forlod sin stilling som adm. direktør for betalingskanalen Epix sidste år og har ifølge personer tæt på sagen rådgivet Wallmart i flere måneder med henblik på at etablere tjenesten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også