Aller vil (også) vokse i Sverige

Aller vil udvide bladforretningen i Sverige, der er Allers næststørste marked, siger bestyrelsesformand for ugebladskæmpens svenske aktiviteter, Katinka Aller.

Aller Media har opkøbs- og ekspansionsplaner i Sverige, skriver Børsen. I maj købte ugebladskæmpen fem magasintitler om bolig og fritid fra det svenske forlag LRF, og den linje vil selskabet fortsætte.

"Vi er meget interesserede i at købe yderligere op," siger Katinka Aller, der er bestyrelsesformand for Allers svenske aktiviteter, til Børsen.

Opgaven med at afsøge nye ekspansionsmuligheder blev i sidste uge lagt i hænderne på den nye adm. direktør Bodil Ericsson Torp, der er hentet hos konkurrenten Bonnier. Sverige er Allers næststørste marked kommercielt efter det danske - og oplagsmæssigt det største på ugeblade.

Regnskab: Ugebladsfald rammer Aller

Aller-navnet er den senere tid dukket op flere gange i forbindelse med mulige opkøb. Herhjemme i forbindelse med salget af Berlingske Media, hvor Aller skulle have afgivet et bud på hele koncernen. Det forlydende er dog aldrig blevet bekræftet. I Norge har Aller-toppen her til gengæld bekræftet, at man har haft samtaler med avisen Dagbladet, der også er sat til salg.

I går meldte Aller ud om en strømlining af den svenske forretningsgren, der betyder lukning af datterselskabet Matt & Vänner, hvis titler for de flestes vedkommende føres videre i moderselskabet.

”Vores strategi er at vokse i udvalgte markedssegmenter og at lade titlerne udvikle sig i nærmere synergi med moderselskabet,” lød meldingen fra Aller Media AB i den forbindelse.

Global: Svenske Aller lukker magasinforlag

Nordic: Vil Aller købe Dagbladet? 

Avis: Bladhus bød 350-450 mio. kr. for Berlingske-koncern

Analytiker: Aller kan stå klar i kulissen hos Berlingske

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også