TDC skal kæmpe hårdere på det danske tv-marked

Det ærgrer TDC's topchef, at selskabet ikke satsede på salg af tv-bokse allerede for fem år siden.

Foto: PR
Foto: PR
RITZAU FINANS

Danmarks største telekoncern kæmper for at fastholde sin førerposition på det danske tv-marked, og topchef, Pernille Erenbjerg, ærgrer sig over, at TDC ikke satsede på salg af tv-bokse allerede for fem år siden. Det skriver Berlingske Business.

På et år har TDC mistet 56.000 TV-kunder i Danmark, og 33,8 pct. af de 1,3 mio. Yousee-kunder har nu kun den lille tv-pakke. Senioranalytiker Morten Imsgaard fra Sydbank er skeptisk.

"Vi har svært ved at se, hvordan TDC skal bremse kundernes opgør med traditionelt kabel-tv og pakkestrukturen på tv-markedet. Risikoen, for at Yousee bliver overflødiggjort som primær leverandør af underholdning i de danske hjem, er efter vores vurdering stigende i øjeblikket," siger senioranalytikeren til Berlingske Business.

Telekoncernen har nu derfor oprettet et digitalt udviklingskursus for hurtigere at få nye funktioner ud på boksen og sammenkæde klassisk tv med de mange streaming-muligheder og filmleje på overskuelig vis.

I fremtiden er Pernille Erenbjerg og TDC også klar til at købe sig ind hos elselskaberne og dermed kunne sælge Yousee-tjenester til langt flere danskere.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også