Bull House hyrer producent fra Monday

Tv-producent med rødder i børne- og ungdomsområdet satser på at nå bredere ud i markedet og opruster inden for livsstils- og faktagenren.

Foto: PR
Foto: PR

Produktionsselskabet Bull House har hyret nye kræfter for at øge selskabets fokus på fakta og livsstil, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Ny producent hos Bull House er Lorena Galindo, der kommer fra en stilling hos Monday Media, hvor hun blandt andet har stået bag udvikling og produktion af programmer som "52 dage om hjemløs", "Auktionshuset" og "Find Stein Baggers penge", fremgår det.

"Jeg er rigtig glad for, at Lorena er blevet en del af Bull House. Ikke kun på grund af hendes stærke faglige egenskaber, men i lige så høj grad fordi hun er en værdsat kollega og samarbejdspartner hos såvel de ansatte som hos kunderne," siger adm. direktør Lasse Eskildsen.

Bull House blev etableret i 2014 med hovedfokus på udvikling og produktion af børne- og ungdoms-tv bl.a. til DR's børnekanal DR Ultra. Selskabet er stiftet af tidligere tv-vært Lasse Eskildsen i parterskab med Christian Volfing Jacobsen, der i maj valgte at forlade selskabet. I samme forbindelse varslede selskabet en justering af den strategiske kurs for at nå bredere ud i markedet, så factual entertainment, livsstil og reportageserier til voksensegmentet også tegner produktionsselskabet fremover. Den udvikling skal bl.a. drives af Lorena Galindo.

"Vi har gang i en række spændende projekter på Bull House, og min ambition er, at vi fortsætter med produktioner til både voksne og børn fremover," siger Lasse Eskildsen. 

Samlet set har redaktionerne på Bull House siden starten i 2014 stået bag knap 20 tv-produktioner til DR, Discovery, Cartoon Network og TV3, oplyser Bull House.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også