Mest vinter OL-sening på TV 2-kanalerne

En seer brugte i gennemsnit otte timer og fem minutter over 17 dage på at se vinter-OL. 56 pct. af tiden foregik det på TV2 og TV2 Zulu.

Hver dansker brugte i gennemsnit otte timer og fem minutter over de 17 dage på at se vinter-OL.

Det foregik både på TV 2- og DR-kanaler, og OL i Sochi er mest sete vinter-OL i 20 år, oplyser TV2 Kommunikation.

56 pct. af OL-seningen foregik på TV 2 og TV 2 Zulu, mens 44 pct. lå på DR1, DR2 og DR3.

De regulære sportsnyhedsudsendelser med blandet indhold er ikke medtaget her.

I forhold til Vancouver-legene i 2010 er den samlede sening steget med ca 15 pct. Ikke overraskende set i lyset af tidsforskellen.

Derimod er en fremgang i seertid siden Torino i 2006 på hele 65 pct. imponerende. Den kan formentlig forklares med  langt større tilgængelighed af discipliner fordelt på mange kanaler.

Mest set under OL i Sochi var åbningsceremonien, som fredag 6. februar havde 576.000 seere i snit på DR1 og DR2.

De tre mest sete sportstransmissioner var alle curling-kampe på TV 2 – nemlig Danmark-Sverige (m) med 466.000 seere, Danmark-Sverige (k) med 447.000 seere og Danmark-Storbritannien (k) med 418.000 seere.

Også flere OL-studieprogrammer i aftentimerne havde seertal over 300.000 og over 400.000 i nogle tilfælde.

Kilde: TV2 Kommunikation

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også