Gratisaviserne får næppe held til at hæve de meget lave annoncepriser i 2008. Væksten skal komme gennem flere læsere og flere annoncører.
Rabatter på 60-70 pct. bliver med andre ord også hverdag for gratisaviserne i 2008.
Det vurderer Gitta Steffensen, mediechef hos Carat.
”Jeg tror, de vil have mulighed for at hæve priserne en smule – måske med op mod fem procent, men det er jo fra et meget lavt prisniveau,” siger hun.
Hvis MetroXpress, Nyhedsavisen, Urban og 24timer skal gøre sig håb om vækst, skal den med andre ord komme fra en større volumen.
”De skal have fat i flere læsere og flere annoncører, og problemet kan så være, om der er økonomi i at nå længere ud i randområderne, end aviserne gør i dag,” siger Gitta Steffensen.
Volumen er eneste vækstmulighed
Gratisaviserne får næppe held til at hæve de meget lave annoncepriser i 2008. Væksten skal komme gennem flere læsere og flere annoncører.
MediaWatch