Sjællandske hyrer kommerciel chef med Politiken-fortid

Politikens tidligere annoncedirektør overtager det kommercielle ansvar i Sjællandske Medier, efter at nuværende chef har valgt at gå på pension til sommer.

Foto: PR-foto
Foto: PR-foto

Henrik Børjesson bliver ny kommerciel chef i Sjællandske Medier, oplyser mediehuset i en pressemeddelelse.

Han afløser Bente Harder, der går på pension ved udgangen af juni efter mere end 30 års ansættelse hos medieselskabet.

51-årige Henrik Børjesson var fra 2003 til 2015 annoncedirektør på Politiken. Efterfølgende blev han ansat som salgsdirektør i DG Media, men stoppede på posten i slutningen af 2017.

"Jeg har gennem mange år haft et rigtigt godt samarbejde med Sjællandske Medier, og jeg har stor respekt for den udvikling, de har gennemgået, samt de gode resultater, de altid har leveret. Nu glæder jeg mig meget til at blive en del af holdet," udtaler Henrik Børjesson i meddelelsen.

Han overtager i samme ombæring Bente Harders post som direktør for Sjællands-Gruppen samt bestyrelsesposter i en række datterselskaber, bl.a. Roskilde Mediecenter og Vestsjællandske Distriktsblade.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også